Vladimir Nabokov: Lolita c.d.
Profesor Hungerford po mistrzowski kreśli powiązania między zainteresowaniami Nabokova, kolekcjonowaniem motyli, a oczywistym strachem autora, że wydrukowane słowo stanie się lapidarne, lub martwe jak kamień. Tak, jak nie możemy dłużej doceniać piękna ruchów skrzydeł motyla po tym, jak zostanie przypięty pinezką, tak żywy język może stać się ofiarą kartki. Formalny ekwiwalent przemocy, będącej tematem powieści, narastającej w miarę rozwoju akcji.
Powrót do: Powieść amerykańska po 1945
Nie możesz skupić się na wykładzie? Plusssz Active poprawia koncentrację. Więcej »
Oglądaj wykład:
- Powieść amerykańska od 1945 Profesor Hungerford przedstawia wymagania formalne, dotyczące zaliczenia kursu i pewne kluczowe…
- Richard Wright: Black Boy "Black Boy" autorstwa Richarda Wrighta - klasyczna amerykańska autobiografia.
- Flannery O'Connor: Mądrość krwi "Mądrość krwi", powieść Flannery O'Connor, stawia pytania dotyczące wiary i interpretacji.
- Flannery O'Connor: Mądrość krwi c.d. "Mądrość krwi" Flannery O'Connor - kilka kolejnych kontekstów, w których możemy czytać i…
- Vladimir Nabokov: Lolita Konflikt między emocjami czytelników, a zachwytem wirtuozerskim stylem Nabokova, stojącym w…
- Nabokov i modernizm Związki Nabokova z jego poprzednikami - T. S. Eliotem, Jamesem Joyce i Marcelem Proustem. Modernizm…
- Vladimir Nabokov: Lolita c.d. Szerszy kontekst relacji Nabokova z jego powieścią: cenzura i artystyczna oryginalność oraz…
- Jack Kerouac: W drodze Powieść "W drodze" Jacka Kerouaca - profesor Hungerford zestawia ambicje bitników w kierunku…
- Jack Kerouac: W drodze c.d. Ameryka jako kulturowa ikona. Bariery rasowe. Sztuka cyfrowa. Drugi wykład na temat powieści…
- J D Salinger: Franny and Zooey Powieść J. D. Salingera "Franny i Zooey" - argumenty profesor Hungerford na temat religii w powieści.…