Niedoskonała Informacja: pod-gra

Rozważamy gry, posiadające składniki zarówno symultaniczne, jak i sekwencyjne, łącząc idee z wcześniejszych wykładów. Prezentujemy, czego nie wie gracz wewnątrz gry, używając układu informacji: zbiór węzłów, których gracz nie może odróżnić.

To pozwala nam zdefiniować gry informacji niedoskonałej; a także, pozwala nam formalnie zdefiniować podgry. Następnie rozszerzamy nasza definicję o strategię do gier informacji niedoskonałej, i używamy jej do zbudowania normalnej formy (matrycy wynagrodzeń) takich gier. Kluczowym konceptem jest tutaj, że to informacja, a nie samo umiejscowienie w czasie, ma znaczenie. Pokazujemy, że nie wszytskie równowagi Nasha takich gier sa tak samo wiarygodne; niektóre są sprzeczne z indukcją wsteczną; niektóre angażują zachowania nie-Nashowe w niektórych (nieosiągalnych) podgrach. Żeby sobie z tym poradzić, wprowadzamy bardziej wyrafinowaną koncepcję równowagi, nazwaną doskonałością podgry.

Powrót do: Teoria Gier

Nie możesz skupić się na wykładzie? Plusssz Active poprawia koncentrację. Więcej »

Oglądaj wykład:

Podziel się artykułem w swoim ulubionym serwisie: facebook blip śledzik wykop

Brak komentarzy