Indukcja wsteczna: szachy, strategie

Najpierw omawiamy twierdzenie Zermelo: że gry jak kółko i krzyżyk czy szachy mają rozwiązanie. To znaczy, że albo jest sposób dla gracza nr 1 aby wygrać, albo jest sposób dla gracza nr 1 aby wymusić remis, albo jest sposób dla gracza nr 2, żeby wymusić wygraną. Udowadniamy to przez indukcję.

Następnie definiujemy formalnie i nieformalnie omawiamy zarówno dosknałą informację i strategie w takich grach. To pozwala nam dotrzeć do równowag Nasha w grach sekwencyjnych. ALe odkrywamy, że niektóre równowagi Nasha są niespójne w indukcji wstecznej. W szczególności, omawiamy przykład zawierający groźbę, w którą wierzy się w równowadze, ale która nie wydaje się wiarygodna.

Powrót do: Teoria Gier

Nie możesz skupić się na wykładzie? Plusssz Active poprawia koncentrację. Więcej »

Oglądaj wykład:

Podziel się artykułem w swoim ulubionym serwisie: facebook blip śledzik wykop

Brak komentarzy