Indukcja wsteczna: reputacja i pojedynki

W pierwszej połowie wykładu, rozważamy paradoks sieciowego sklepu (chain-store paradox). Omawiamy, jak wdrożyć ideę reputacji w teorię gier; w szczególności, w układzie takim jak ten, gdzie groźba lub obietnica nie byłaby wiarygodna w innym przypadku.

Kluczowym pomysłem jest to, że gracze mogą nie być zupełnie pewni wynagrodzenia innych graczy ani nawet ich racjonalności. W drugiej połowie wykładu, odgrywamy pojedynek, grę pierwokupu. Kluczowym, strategicznym pytaniem w takich grach jest, w tym przypadku, kiedy zwalniać. Używamy dwóch pomysłów z poprzednich wykładów, dominacji i induckji wstecznej, żeby zanalizować grę. W końcu, omawiamy dwa uprzedzenia znalezione w Ameryce: zbytnia pewność siebie i przecienianie bycia pro-aktywnym.

Powrót do: Teoria Gier

Nie możesz skupić się na wykładzie? Plusssz Active poprawia koncentrację. Więcej »

Oglądaj wykład:

Podziel się artykułem w swoim ulubionym serwisie: facebook blip śledzik wykop

Brak komentarzy