Celebryci, działania promocyjne i self-branding w dobie Web 2.0

Około 2005 roku, dziennikarze i przedsiębiorcy ogłosili technologie "Web 2.0", takie jak YouTube, Twitter czy Facebook, znakami nowej "ery partycypacji", która miała zdemokratyzować dziennikarstwo, rozrywkę i politykę.

Podstawową funkcją portali społecznościowych szybko stały się jednak status i popularność użytkownika, co utrzymało hierarchię, zamiast ją łagodzić. Alice Marwick jest naukowcem od social media w instytucie Microsoft Research New England oraz pracownikiem naukowym w Berkman Center. W tym wykładzie analizuje interakcje między portalami społecznościowymi i życiem społecznym w tech-środowisku San Francisco, aby pokazać, że Web 2.0 stało się kluczowym aspektem hierarchii społecznej w społecznościach zapośredniczonych technologicznie.

Powrót do: Różne

Nie możesz skupić się na wykładzie? Plusssz Active poprawia koncentrację. Więcej »

Oglądaj wykład:

Podziel się artykułem w swoim ulubionym serwisie: facebook blip śledzik wykop

Brak komentarzy