Asymetryczna informacja: cisza, cierpienie

Przyglądamy się dwóm układom z informacją asymetryczną; jedna strona gry wie coś, czego nie wie druga.

Powinniśmy zawsze interpretować próby komunikowania, bądź sygnalizowania takich informacji, pod kątem pobudek osoby, która je podejmuje. W pierwszym układzie informacja jest sprawdzalna. Tutaj, bezpośrednie niepowodzenie w doprowadzeniu do ujawnienia informacji może być również informacją - dlatego sprawdzalna informacja może pojawić się, nawet jeśli tego nie chcesz. Rozważamy przykłady takiego ujawniania informacji.
Następnie, zajmujemy się informacją niesprawdzalną. Taką informację trudno jest przekazać, nawet jeśli tego chcesz. Niemniej jednak, na różny sposób cenne sygnały mogą czasem dostarczać agentom, posiadającym różne informacje, bodźców do ujawnienia się. W szczególności, zastanawiamy się w jaki sposób system edukacyjny może pozwolić przyszłym pracownikom sygnalizować ich umiejętności. Dyskutujemy o pewnych implikacjach tego raczej pesymistycznego obrazu edukacji.

Powrót do: Teoria Gier

Nie możesz skupić się na wykładzie? Plusssz Active poprawia koncentrację. Więcej »

Oglądaj wykład:

Podziel się artykułem w swoim ulubionym serwisie: facebook blip śledzik wykop

Brak komentarzy